söndag 9 maj 2010

En massa uppdateringar....

Först börjar vi med Malmö INT där var WGD´s Bernardo och hans dotter WGD´s Nieve. Domare var Hans van der Berg.

HANAR :
Öppenklass
1:1, CK CERT BIR & SEU Ch White Ghost´s Dogo´s Bernardo
1:2, CK Perro Pelea Cordobes Elan

Championklass
1:1, CK Enero di Casa Nardini

TIKAR :
Juniorklass
1:1, HP White Ghost´s Dogo´s Nieve



Efter det kom Lilla Sthlm där jag åkte upp med min vän Helena som jag hjälpte ställa hundar samt visade även en Grandis tik i champion klass. Så var även Bernardos dotter Bernadita anmäld. Hon fick en slät etta på första officella utställningen. Hon skötte sig jätte bra, jag vet att hon behöver växa på sig eftersom hennes pappa tog lång tid på sig.


Sen i rasande fart var det redan dags för Västerås. Jag och Tina begav oss upp med Bernardo och min underbara handler hund Charlie som är en beardis. Charlie och jag jagar det där sista CERTET men vi får nog ta och jaga vidare ett tag till :-)

Däremot så small det till ordentligt i dogo ringen. Lille Berra bus var på topp humör och charmade domaren Benny Blid, tråkigt nog var han ända hanen anmäld, och han gjorde sin debut i champion klass.

Sen var det dags för Bernadita han lilla junior dotter och hon slog till med CK. När det var dags för Bästa tik så drog Dita det längsta strået och slog en vänninas fina importerade champion tik, så för dagen Bästa tik och så fick hon sitt första CERT min lilla snutte gulla Dita, stolt uppfödare och ja även en stolt fodervärd Micke som gör underbart jobbmed henne.

Sen var det BIR & BIM och gissa om det känndes härligt med pappa Berra bus som BIR och hans dotter Dita som BIM.


Så har vi nu hamnat ända fram till Larv Nat där jag och Berra bus var, 9 dogos anmälda men alla dör inte upp. Bernardo vann champion klassen och blev Bästa hane.
Bästa tik klassen vanns av en liten fin junior tjej Blanco Pirata Piraya. Bernardo slutade BIM och BP Piraya belv BIR, grattis Malin & David.


Så det var en snabb uppdatering på utställnings fronten...vad som annars sker här är träning för lite andra tävlingar men det kommer mera om det senare...HA DET GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar